חשיבה ארוכת טווח, שימוש בפתרונות לניקוי קל וגם היצמדות לתחביבי הילדים אלו הם רק חלק מהשיטות ליצור עבור ילדכם את חדר הילדים המושלם. אז מה אפשר ליישם וכיצד לעשות זאת מבלי לנגוס בחלק משמעותי מתקציב השיפוצים? הכל במאמר זה.

מהו שיפוץ קומפלט?

אחת לכמה שנים, כל בית ישראלי עובר שיפוץ בהיקף מסוים, כאשר כל כמה עשורים הוא יעבור ככח הנראה גם שיפוץ קומפלט. שיפוץ דירה קומפלט כולל שיפור או החלפה של כל מערכות הקבע בדירה כמו החלפת צנרת, התקנת נקודות חשמל ותאורה נוספות, הריסת קיר ופתיחת החלל או התקנת קיר בטון או גבס חדש, יצירת תעלות מיזוג, הנמכות תקרה, חדר נוסף בבית ועוד. לאחר שהטיפול בשלד המבנה הסתיים, ניגשים למלאכת הריצוף, הצביעה, התקנת החלונות והדלתות.

עם סיום המראה הסופי של הבית, מגיע הזמן לעצב אותו כראות עינינו.

שילוב בין עיצוב ופונצקיונליות

עיצוב חדר הילדים צריך להביא בחשבון שני אלמנטים מרכזיים מאוד: פונקציונליות (בעיקר של ההורים) ונראות. החדר אמור להיות אופטימי ושמח אך לא מבולגן, נעים לשהות ארוכה ובעיקר בטיחותי. כמובן שתוכלו לעצב אותו על פי סגנון עיצובי שאתם בוחרים (כפרי, מודרני, אקלקטי) אך גם בהתאם לתחומי העניין של ילדכם, ששווה לחשוב עליהם. כך או כך, תקציב חדר הילדים לא יהווה נתח גדול מידי ולכן אפשר ליישם בו עשרות רעיונות בתקציב הנכון לכם.

אם הילדים שלכם למשל ממש אוהבים את הים, אולי תרצו להתמקד בעיצוב שמשלב אלמנטים בגווני הכחול ואפילו במוטיבים בסגנון מארין שיק . אם יש לכם בנות שאוהבות בובות פרווה, אולי חדר בעיצוב פופ מתקתק וקסום יהפוך עבורן לממלכה של ממש. כמות הרעיונות רחבה במיוחד ואין גבול למשחקים ולאפשרויות שניתן ליצור בחדרי הילדים.

חשיבה על צרכי הילדים המשתנים

חדר הילדים משתנה ככל שהם גדלים ובמהירות גדולה משאתם משערים. ההבדל בין ילדים בגילאי החמש לבין גילאי השבע למשל, יצריך מכם חשיבה מחדש בנוגע לרוב רהיטי החדר. מה שפעם היה חדר שינה ומשחקים יהפוך כעת למקום שצריך להציב בו גם שולחן כתיבה ולאפשר לחברי הילדים להתארח בו (וגם להישאר לישון) בצורה נוחה. החדר ישתנה פעם נוספת בגיל ההתבגרות וככל שהילדים מתפתחים פיזית: מעבר למיטה וחצי או ספת נוער, הפרדה בין אחים לחדרים אישיים לכל אחד, הכנסת טלוויזיה או מחשב אל תוך החדר, אפשרויות אירוח נוספות לחברים ועוד.

על כל אלו תצטרכו לחשוב כבר עם תחילת השיפוץ, משום שיצירת החדר באופן שאפשר "לשחק" איתו תקל עליכם בעתיד ותמנע מגבלות שיקשו על הילדים להשתמש בחדר כשיגדלו.

ניקיון פשוט וקל

ילדים בכל הגילאים משתמשים במגוון עצום של חומרים, הם יוצרים דגמים לבית הספר, נהנים מעבודות יצירה, בבגרותם גם אוכלים בחדר לא מעט ועוד. כל אלו אמורים להוביל אתכם לתכנון חדר שקל מאוד לנקות ושתחושת הניקיון הטובה בו נשמרת הודות לשימוש בחומרים איכותיים, אווריריים ונושמים.