תינוקכם נולד בשיא החורף? אתם לבטח חוששים כיצד ניתן יהיה להוציאו בעת הצורך, להלביש אותו נכון, האם יש להפעיל חימום? ואם כן לכמה זמן או מתי? על כל השאלות הללו נענה במאמר מקיף זה.

רוב ההורים הטריים חוששים, ובצדק, ממחלות שעשויות להדביק תינוק רך, ובמיוחד בחורף. רבים מההורים לתינוקות חוששים שהתינוק יימצא בחברת אנשים אחרים שמגיעים לביקור, מחשש שיידבק בשפעת או מחלות זיהומיות אחרות. יש לדעת, כי המערכת החיסונית של התינוק עדיין לא הושלמה, מה שגורם לו להיות פגיע יותר. מחסור באוורור מספק הוא הסיבה המרכזית שילדים ותינוקות נוטים לחלות יותר בעונה הקרה של החורף, אומר אחד מרופאי הילדים המוכרים בארץ ולכן, אל תחששו לפתוח חלון, היות והקור אינו הגורם למחלות. מצד שני, הקור גורם לפגיעה ביעילותה של המערכת החיסונית ולכן תינוקות נוטים להידבק במחלות בתקופת החורף.

שמירה על טמפרטורה קבועה של גוף התינוק

החורף בישראל אינו קשה כמו באירופה, ואין צורך בהלבשה של ארבע שכבות תרמיות כמו בחוץ לארץ. הבתים שאנו גרים בהם, רובם אינם בנויים לשמירה על טמפרטורה קבועה וככל שהתינוק קטן יותר, היכולת שלו לשמור ולווסת את טמפרטורת הגוף שלו לא בשלה עדיין. חום גופו של התינוק צריך להיות בגובה של 37 מעלות, ללא קשר לתנאי הסביבה. אם חום גופו של התינוק נמוך מדי זה יסב לו נזק. ההורים צריכים לחוש בעצמם כי הטמפרטורה בבית מתאימה. הדבר החשוב ביותר שעליכם ההורים לעשות, הוא להלביש את התינוק בשכבה אחת יותר ממה שאתם לובשים, וזה כמובן כולל שמיכה.

גם הלבשה של שכבות רבות, עשויות לגרום לתינוק שלא לחוש בנוח. ביגוד רב מדי על התינוק עלול לגרום להזעת יתר, היות שחום גופו עולה ומצב זה עשוי להיות מסוכן עבור התינוק. יש לבדוק את ידיו ורגליו של התינוק ואז ניתן להבחין אם קר לו או חם לו מדי. גם נגיעה בשפתיים של ההורה בגוף התינוק יכולה להוות אינדיקציה טובה לגבי חום גופו.

אמבטיות לתינוק בעונת החורף – כללים חשובים

רחיצה מדי יום של התינוק, היא לא רק נושא בריאותי, כי אם פעולה חשובה ומרגיעה לעור. רחיצת התינוק צריכה להתבצע גם אם מזג האוויר קר בחוץ. יש לדאוג לחמם את חדר האמבט כחצי שעה לפני הרחצה על מנת שהחוויה תהיה נעימה לתינוק. לגבי היציאה החוצה עם התינוק בימי החורף, אין מה לחשוש היות וניתן בימים שהשמש זורחת בחורף לצאת החוצה עם התינוק. מצד שני, לא מומלץ להגיע עם התינוק למקומות סגורים כמו קניונים או מקומות הומי אדם מתחת לגיל חודשיים. מקומות סגורים ומלאים בבני אדם מסכנים וחושפים אותו למחלות זיהומיות.

יש לדעת, כי הידבקות בשפעת נגרמת רק מחיידקים שמועברים באמצעות בני אדם ולכן ככל שתרחיקו את התינוק מאנשים, כך יהיה סיכוי טוב יותר שלא יידבק במחלות זיהומיות.

בעיות בעור התינוק מהזעת יתר ותפרחת החיתולים – איך פותרים?

אחת מהתופעות הידועות בקרב תינוקות הנה תפרחת החיתולים. הלחות המגיעה מהשתן והלחות באזור החיתול, היא הגורם העיקרי להתפתחות של דלקות וגירויים בעור התינוק. התסמינים הם: עור אדום, מחוספס ורגיש במיוחד. על מנת שלא להגיע לפטרייה מסוג קנדידה שרק מחמירה את המצב בעורו העדין מאוד של התינוק, יש להחליף חיתולים בתדירות גבוהה, לאפשר לתינוק להיות ללא חיתול פרקי זמן על מנת שעורו יתאוורר. שימוש עם קרמים נגד תפרחת החיתולים יהיו יעילים נגד תופעה זו. אם תשמרו על הכללים, תינוקכם יהיה בריא ונינוח וגם אתם.

לצפייה במגוון שידות ההחתלה שלנו לחצו כאן.

(תמונה: evgenyatamanenko / 123RF Stock Photo)