חדרי תינוקות מעוצבים בדרך כלל על ידי הוריהם המעוניינים להעניק להם חלל מחייה נעים ואסתטי בשנותיהם הראשונות. עיצוב החדר מתאפשר בדרכים שונות ונבחר לרוב על ידי ההורה או הילד עצמו. אצל תינוקות רכים שטרם נולדו תהליך העיצוב יתחיל עוד לפני הגעתם לעולם, כאשר האם והאב מצויים בתהליך "קינון" אשר נקשר לסידור הבית והכנתו לקראת בואו של הגוזל.

ישנן דרכים שונות לעצב את חדר התינוק. כל אחד יכול ורשאי להתאים לטעמו האישי את האביזרים, הריהוט והצבעים השונים. עם זאת, ישנו דבר אחד שהורים רבים לא מוותרים עליו ובוחרים בפה אחד לחדר התינוק שלהם וזה ריצוף פרקט.

בחירת ריצוף פרקט לחדר התינוק שלכם

הבחירה בריצוף פרקט נובעת לרוב מתוך ההבנה כי לפרקט יש יתרונות רבים והוא הכי מתאים מכל סוגי הריצוף אם רוצים ליצור חדרי תינוקות מעוצבים. יש המון סוגי פרקט הנמכרים כיום בשוק ובחנויות השונות, כאשר הסוג הפופולרי והאהוב ביותר זהו פרקט למינציה – עליו נפרט בהמשך.

פרקט הינו ריצוף שמדמה לרוב מראה של עץ ומעניק לחדר אווירה וסגנון חמים ומקבל. כאשר הנכם מחפשים אחר פרקט מתאים לחדר התינוק שלכם, מומלץ לבחור בפרקט בעל מראה כמה שיותר טבעי. אין ספק כי תוכלו למצוא גם פרקטים מגוונים יותר, עם דגמים וסגנונות יצירתיים ומיוחדים, אך הדגם הטבעי והחלק של העץ יהיה אידיאלי מכיוון שהוא יתאים למרבית העיצובים ולרהיטים שתבחרו לחדרי תינוקות.

כמו כן, פרקט דמוי עץ יעניק לחדר תחושה חמימה יותר – מה שבהחלט יועיל לכם ולתינוק. הנכם עומדים לשהות לא מעט זמן בחדר זה, גם בימים וגם בלילות, להאכיל את התינוק ולהרדימו, אנו בטוחים כי תרצו שהאווירה תהיה כמה שיותר עוטפת ונעימה והפרקט יוכל לייצר תחושה זו מבלי שתבחינו בכך.

פרקט למינציה – יתרונות משמעותיים

פרקט למינציה זהו פרקט דמוי עץ שנמכר בחנויות לעיצוב הבית ובחנויות לממכר ושיווק פרקטים. הוא מגיע במגוון רחב של דגמים וזהו היתרון המהותי : תוכלו לבחור את מה שמוצא חן בעיניכם. מבחינת מחיר, פרקט למינציה הרבה יותר זול מפרקט מעץ מלא ובאמצעותו תוכלו לרצף את כל החדר ולא להכנס להוצאות גדולות מדי (שגם כך וודאי נאלצתם להוציא בתהליך עיצוב החדר ולקראת הגעת התינוק).

בנוסף, התקנת הפרקט פשוטה מאוד וההורים יוכלו לעשות זאת במו ידיהם מכיוון שמדובר בתהליך מהיר וקל המדמה הרכבת לגו. אם אין לכם כוח או חשק לעשות זאת לבד, בתשלום סמלי של כמה מאות שקלים תוכלו להזמין התקנה ותוך שעות ספורות החדר יהיה מסודר מבחינת ריצוף הפרקט.

ניקיון ותחזוקה של פרקט למינציה בסיסי למדי, אין לשטוף אותו במים אלא רק באמצעות סמרטוט לח או עם מגבונים ייעודיים לפרקט – הוא מתנקה בקלות ואינו מצריך שפיכת מים רבים והוצאתם מן החדר באופן מסורבל ולא נוח.